ପ୍ରଶ୍ନ ପଚାରିବା ଜରୁରୀ, କରମଣ୍ଡଳ ଦୁର୍ଘଟଣା ପାଇଁ ଦାୟୀ କିଏ !!

ପ୍ରଶ୍ନ ପଚାରିବା ଜରୁରୀ, କରମଣ୍ଡଳ ଦୁର୍ଘଟଣା ପାଇଁ ଦାୟୀ କିଏ !!

, ଜୁନ, ୨୦୨୩ର ସନ୍ଧ୍ୟା ସବୁଦିନ ପାଇଁ ମନେ ରହିବ । କରମଣ୍ଡଳ ଏକ୍ସପ୍ରେସ ଟ୍ରେନରେ ହାୱଡା ଷ୍ଟେସନରୁ ତିନି ଘଣ୍ଟା ପୂର୍ବରୁ ବସିଥିବା ଯାତ୍ରୀମାନେ କେବେହେଲେ ଭାବି ନଥିବେ ଏ ଯାତ୍ରା ସେମାନଙ୍କ ପାଇଁ ଶେଷଯାତ୍ରା ହେବ ବାଲେଶ୍ଵର ଜିଲାର ବାହାନଗା ବଜାର ଷ୍ଟେସନ ଟପିଲା ପରେ କରମଣ୍ଡଳ ଲାଇନଚ୍ୟୁତ ହୋଇ ପାଖରେ ଠିଆ ହୋଇଥିବା ମାଲବାହୀ ଗାଡିରେ ବାଡେଇ ହୋଇଥିଲା ତାର କିଛି ସମୟ ପରେ ହାୱଡା ଯଶବନ୍ତପୁର ଏକ୍ସପ୍ରେସ ଆସି ଧାରଣାରୁ ଖସିପଡିଥିବା ବଗି ଗୁଡିକୁ ଧକ୍କା ଦେଇଥିଲା ଏହା ଏକାଦିକ୍ରମେ ତିନୋଟି ଦୁର୍ଘଟଣା ବୋଲି କୁହାଯାଇପାରେ ଏହି ରିପୋର୍ଟ ଲେଖା ହେଲା ବେଳକୁ ପାଖାପାଖି ୩୦୦ ଲୋକ ଏହି ମର୍ମନ୍ତୁଦ ଦୁର୍ଘଟଣାରେ ପ୍ରାଣ ହରାଇଛନ୍ତି ଓ ହଜାରେ ରୁ ଅଧିକ ଆହତ ହୋଇଛନ୍ତି ଗତ ପଚିଶ ବର୍ଷ ଭିତରେ ଏହା ସବୁଠୁ ମର୍ମନ୍ତୁଦ ରେଳ ଦୁର୍ଘଟଣା

ଏହାକୁ ଆମେ ଏକ ଦୁର୍ଘଟଣା ବୋଲି କହିବା ନା ରେଳ ବିଭାଗର ବିଫଳତା କାରଣରୁ ଘଟିଥିବା ଏକ ହତ୍ୟାକାଣ୍ଡ ? ରେଳ ବିଭାଗର ଟ୍ରାଫିକ  ବ୍ୟବସ୍ଥା ଭୁତ କି ଭଗବାନ ପରିଚାଳନା କରନ୍ତି କି ? ରେଳଧାରଣାରୁ ଗୋଟେ ଟ୍ରେନ ଖସି ପଡିବା ପରେ ସେ ରାସ୍ତାରେ ଆଉ ଏକ ଟ୍ରେନ ଆସିଲା କେମିତି? ଇଣ୍ଟେରନେଟ ଏବଂ ସେନ୍ସର ବ୍ୟବସ୍ଥାର ଉତ୍କର୍ଷ ଥିବା ସମୟରେ ଟ୍ରାଫିକର ଏ ଦୁରବସ୍ଥା କେମିତି ଘଟିଲା ? ଲୋକଙ୍କ ଜୀବନକୁ ନେଇ ରେଳବିଭାଗ ଖେଳ ଖେଳୁଛି କି ?

ଆଜି ଏ ପ୍ରଶ୍ନ ପଚାରିଲେ, ସରକାରରେ ଥିବା ରାଜା-ମନ୍ତ୍ରୀଙ୍କ ଭକ୍ତଗଣ କହୁଛନ୍ତି, ରୁହନ୍ତୁ- ଏବେ ରାଜନୀତି କରନ୍ତୁ ନାଇଁ  ସେମାନଙ୍କ କହିବା କଥା ହେଲା ଗୋଟେ ଦୁର୍ଘଟଣାକୁ ନେଇ ରାଜନୀତି କରାନଯାଉ!!

ତେବେ ଏହାର ଅର୍ଥ ହେଉଛି, ତିନୋଟି ଟ୍ରେନ ଗୋଟେ ଜାଗାରେ ଆସି ପରସ୍ପର ସହିତ କେମିତି ପିଟି ହେଲେ, ସେ ପ୍ରଶ୍ନ ପଚରା ନଯାଉ । ରେଲଓ୍ବେ ଟ୍ରାଫିକ ବ୍ୟବସ୍ଥା ସମ୍ପୃକ୍ତ ବିଭାଗ ହାତରେ ଅଛି ନା ଭଗବାନ ଭରସାରେ ଚାଲିଛି, ସେ କଥା ପଚରା ନଯାଉ । ସବୁ ସଫଳତା ର ଶ୍ରେୟ ନେଉଥିବା ଆମର ପ୍ରଧାନମନ୍ତ୍ରୀଙ୍କୁ ଏଥିପାଇଁ ଉତ୍ତରଦାୟୀ କରାନଯାଉ । ନୈତିକତା ଏବଂ ଉତ୍ତରଦାୟିତ୍ଵ ବିଷୟରେ କେହି ଯେମିତି ପ୍ରଶ୍ନ ନ ଉଠାନ୍ତି, ସେ ବିଷୟରେ ଆଜିର ସରକାର ବେଶ ଚତୁରତାର ସହିତ ପ୍ରଚାର ଆରମ୍ଭ କରିସାରିଲେଣି ।  

 ଯେଉଁମାନେ ଏ ପ୍ରସାଙ୍ଗରେ ପ୍ରଶ୍ନ ପଚାରିବାକୁ ରାଜନୀତି ବୋଲି କହୁଛନ୍ତି, ସେମାନେ ଇ ସବୁଠୁ କଦର୍ୟ ରାଜନୀତି କରୁଛନ୍ତି  ପାଖାପାଖି ୩୦୦ ଲୋକଙ୍କ ମୃତ୍ୟୁ କେବଳ ଏକ ସଂଖ୍ୟା ବୋଲି କହି ଏହାକୁ ଆମେ ଭୁଲିଯିବା ଇ ଆମ ସମୟର ସବୁଠାରୁ ଭୟଙ୍କର ଓ  ଜଘନ୍ୟ ରାଜନୀତି ‌। ଲୋକଙ୍କ ମୃତ ଦେହ ଆଗରେ ଫଟୋ ଉଠାଉଥିବା ମନ୍ତ୍ରୀଙ୍କର ଅଶ୍ଳୀଳ ଉପସ୍ଥିତି ହଁ ରାଜନୀତି।

 ରେଳ ଚଳାଚଳ କ୍ଷେତ୍ରରେ ବାସ୍ତବ ସମସ୍ୟାକୁ ନେଇ ଗତ ୧୦ ବର୍ଷରେ କିଛି ବି କାମ ହୋଇନାହିଁ। ଟ୍ରାଫିକ ଓ ସୁରକ୍ଷା ବ୍ୟବସ୍ଥା ଯେ କେତେ ଅସହାୟ, ତାର ପ୍ରମାଣ ଗତକାଲି ମିଳି ସାରିଛି। କେବଳ "ବନ୍ଦେ ଭାରତ" ଭଳି ଫେନ୍ସି ଟ୍ରେନର ଉଦଘାଟନ କରିବା ଓ ମନମୁଖୀ ଯାତ୍ରୀ ଭଡ଼ା ବଢାଇବା ଏହି ସମୟରେ ରେଳ ବିଭାଗର ସବୁଠୁ ବଡ଼ ଉପଲବ୍ଧି । ରେଳବିଭାଗ ଯାତ୍ରୀଙ୍କ ସୁରକ୍ଷା ଓ ସୁବିଧା ତୁଳନାରେ ପ୍ରଚାରକୁ ଅଧିକ ଗୁରୁତ୍ଵ ଦେଉଛି ଭାରତୀୟ ରେଳରେ ପ୍ରତିଦିନ ୨୫ ଲକ୍ଷ ଭାରତୀୟ ଯାତାୟାତ କରନ୍ତି । ଏବେ ସେହି ୨୫ ଲକ୍ଷ ଯାତ୍ରୀ ଆଉ ସରକାରଙ୍କ ଲକ୍ଷ୍ୟ ନୁହନ୍ତି ରେଳ ବିଭାଗ ଏବେ ଏହାକୁ ଏକ ସମ୍ଭ୍ରାନ୍ତ ଓ ବିଳାସୀ ପରିବହନ ରୂପେ ଗଢି ତୋଳିବାକୁ ଚାହୁଁଛି । କରମଣ୍ଡଳ ଦୁର୍ଘଟଣାରେ ମରିଥିବା ସଂଖ୍ୟାଧିକ ଯାତ୍ରୀ ଜେନେରାଲ ବା ସାଧାରଣ ବଗିର ଯାତ୍ରୀ

 ରେଳ ବିଭାଗର ଟ୍ରାଫିକ ଓ ସୁରକ୍ଷା ବ୍ୟବସ୍ଥାକୁ ପ୍ରଶ୍ନ କରିବା ଯଦି ରାଜନୀତି, ତାହା ଆଜି ଜରୁରୀ। ସମାଜ ଓ ନାଗରିକ ନିଜ ଜୀବନର ଅସହାୟତାକୁ ଭାଗ୍ୟ କିମ୍ବା ଆକସ୍ମିକ ଦୁର୍ଘଟଣା ଭାବି ଚୁପ୍ ବସିବ ଓ ଏଥିପାଇଁ ଯିଏ ଦାୟୀ ତାକୁ ଯଦି ପ୍ରଶ୍ନ ନ ପଚାରିବ, ତା ହେଲେ ସେ ନାଗରିକ ସମାଜର କୌଣସି ମୂଲ୍ୟ ନାହିଁ।

 ଆଜି ଲାଲ ବାହାଦୁର ଶାସ୍ତ୍ରୀ କି ମଧୁ ଦଣ୍ଡବତେ ରେଳମନ୍ତ୍ରୀ ନାହାନ୍ତି ଦୁର୍ଘଟଣାର ନୈତିକ ଦାୟିତ୍ଵ ନେଇ ଇସ୍ତଫା ଦେବା ଭଳି ରେଳମନ୍ତ୍ରୀ ଆଉ ନାହାନ୍ତି ସବୁଜ ପତାକା ହଲାଇ ସବୁ ରେଳ ପ୍ରକଳ୍ପ ଉଦଘାଟନ କରୁଥିବା ପ୍ରଧାନମନ୍ତ୍ରୀ ମଧ୍ୟ ଏହାର ଉତ୍ତର ଦାୟିତ୍ଵ ନେବେନାହିଁ

 ଯାତ୍ରୀମାନଙ୍କର ଜୀବନରକ୍ଷା ଭାରତ ସରକାର ଏବଂ ରେଳବିଭାଗର ସାମ୍ବିଧାନିକ ଦାୟିତ୍ଵ ସେ ଦାୟିତ୍ଵ ନିର୍ବାହରେ ଯିଏ ଅବହେଳା କରିଛି, ସେ ଏଥିପାଇଁ ଉତ୍ତରଦାୟୀ ରହିବା ଜରୁରୀ । ଉତ୍ତରଦାୟିତ୍ଵ ପାଇଁ ପ୍ରଶ୍ନ ପଚାରିବା ଯଦି ରାଜନୀତି, ସେ ରାଜନୀତି ଆଜି ପାଇଁ ଅପରିହାର୍ୟ